dinsdag 8 december 2015

Poep lozen en walvissen

positie op 4 december '15 
Uit de Sailmail aan Otto:

De Kaapverdië was prachtig en we zijn nu al 4 dagen begonnen met de grote oversteek. Ik wilde je nog bellen in Kaapverdië maar we moesten onze mobiel al inleveren. Het is alweer 4 december maar ik heb nog geen sinterklaas journaal gekeken. We moeten surprises maken en een gedicht. Ik heb Joost voor surprises. Gisteren was een leuke dag! We hebben een walvis gezien, echt heel gaaf. En ik heb geluk omdat ik een blog mag schrijven over gisteren. Gisteren had ik ook de eerste Spaans toets….. ging niet helemaal zoals geplant, hij was moeilijker dan gedacht. Voor de rest gaat school goed hier, ik maak mijn schoolwerk meestal in het zonnetje buiten. Het is hier over het algemeen ongeveer 28 graden!!! Echt zooo lekker warm. Ik ga altijd met Ben, mijn beste vriend aan boord om één uur lunchen op het achterdek. De wachten zijn nu ook wat anders omdat twee stuurmannen weg zijn en er twee nieuwe voor in de plaats zijn gekomen, Bouke en Wessel. Wessel is mijn stuurman van wacht 9-1 (de beste wacht ever) hij is wel aardig maar ook heel streng. Nog een leuk nieuwtje is dat ik gisteren tot machinist ben gepromoveerd, ik kreeg uitleg van Martin( de kapitein) over alles wat er in de machinekamer gebeurd. Ik kan: de watermaker aan/uitzetten, generator aan/uitzetten, olie pijlen en afpompen (al onze poep en plas in de zee lozen) ik ben er best blij mee want nu kan ik dus altijd aangesproken worden of ik iets wil doen in de machine kamer. Maar pap ik moet weer gaan want ik heb wacht…. Het is namelijk 08:52.  Ik bel je sowieso na de oversteek. Benjamin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten