zondag 14 februari 2016

Ben bakker op scheepsovername.

Op de reis tussen Isla Providencia en Cuba is er weer een scheepsovername geweest. Gedurende een scheepsovername solliciteren de jongeren op een functie op het schip zoals kapitein, docent, stuurman, kok, matroos, bakker etc. Gedurende een scheepsovername sturen en managen de jongeren het schip volledig. Onderstaand een verslag van Ben van de laatste scheepsovername:
Bericht uit Het RM Dagblad

"We hebben ook alweer een scheepsovername gehad,ik had gesolliciteerd voor kok. In de ochtend werd ik de stuurhut in geroepen. Martin (kapitein) vroeg of ik ook bakker wilde zijn en dat vond ik natuurlijk super leuk! Alleen was er één probleempje....Ik heb nog nooit in de 5 tot 9 wacht gezeten, dus heb ik nog nooit helemaal zelf brood gebakken. Maar deze functie was daarom wel de perfecte uitdaging. Jan heeft mij de eerste keer geholpen maar daarna heb ik helemaal zelf om vijf uur 'sochtends  12 broden gebakken. En de broden waren heerlijk! Zo ging de overname dus heel soepel en ik heb superveel geleerd. Elke keer als er nu brood gebakken moet worden word ik gevraagd, dat zijn van die trots momentjes. Dus ik kan nu wel helemaal zelf brood bakken en dat ga ik thuis zeker doen....."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten